USD34,74
%0.05
EURO36,63
%0.23
GBP44,21
%0.1
BIST9.886,05
%0
GR. ALTIN2.958,34
%-0.02
İstanbul
Ankara
İzmir
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Aksaray
Amasya
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkâri
Hatay
Iğdır
Isparta
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
  1. Haberler
  2. Eğitim Haberleri
  3. Trabzon’da Eğitime Bakan Tekin’den Sıkı Takip: Reformlar Yolda mı?

Trabzon’da Eğitime Bakan Tekin’den Sıkı Takip: Reformlar Yolda mı?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Çeşitli programları kapsamında Trabzon’da bulunan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Vali Aziz Yıldırım’ı makamında ziyaret ederek kentteki çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Valilikte basına kapalı düzenlenen il eğitim değerlendirme toplantısının ardından açıklamada bulunan Tekin, Malatya’daki deprem nedeniyle “Geçmiş olsun.” temennisinde bulundu.

Bakan Tekin, Malatya ve Elazığ Valiliklerinin eğitime bir (1) gün ara verdiğini anımsatarak, “Depremden etkilenen başta Malatya ve Elazığ’da yaşayan vatandaşlarımız olmak üzere herkese ‘Geçmiş olsun.’ diyelim. Biz sürekli il müdürlerimizle irtibat hâlindeyiz. İlçe millî eğitim müdürlerimizle, okullarımızla ilgili herhangi bir can kaybı ya da binalarımızda herhangi bir hasarla ilgili tespitimiz yok. Çok şükür ama yine de tedbirli olmakta fayda var. O yüzden Valiliklerimizin bu kararı çok da yerinde olmuş. Kendilerine teşekkür ediyoruz. Milletimize de bir kez daha ‘Geçmiş olsun.’ diyelim.” diye konuştu.

“EĞİTİM TARİHİ DERSLERİNDE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLEBİLECEK BİR TABLO VAR ÖNÜMÜZDE”

Bakan Yusuf Tekin, Trabzon’da yaptıkları eğitim değerlendirme toplantısını, eksiklik ve aksaklıkların tespitinin yanı sıra birlik ve beraberliği sağlamak açısından önemsediklerine dikkati çekti.

Toplantıya, il ve ilçe millî eğitim müdürlerinin yanı sıra belediye başkanları ve siyasileri de davet ettiklerini aktaran Tekin, şunları kaydetti:

“Önce şunun altını çizmek lazım: Türkiye 2002 sonrasında birçok alanda olduğu gibi eğitim öğretim süreçlerinde de gerçekten dünyada örnek gösterilebilecek nitelikte atılımlar yaptı, devrim olarak tanımlanabilecek işler yaptık. Bunun altını özellikle çizerek ifade etmek istiyorum. Birçok yerde söyledim. Yirmi yılda eğitim öğretim süreçlerinde daha önce yapılanların iki katı kadar iş yapıldığını, derslik başına düşen öğrenci sayısı, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı itibarıyla göstergelerimizin uluslararası ortalamaları yakalayıp hatta bazılarının da uluslararası ortalamaların üstüne çıktığı ve bu anlamda derslik başına düşen sayısında 40’lı, 45’li rakamlardan 20’li rakamlara, kademeler arasındaki farklılıklarla beraber 20’li rakamlara, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı itibarıyla yine 30’lu rakamlardan 10’lu rakamlara kadar düşülmüş olması, eğitim tarihi derslerinde örnek olarak gösterilebilecek bir tablo var önümüzde.”
 
Bakan Tekin, 2002-2003 eğitim öğretim yılında Trabzon’da genel ortalamada derslik başına düşen öğrenci sayısının 30’a yakın olduğuna işaret ederek, “Şu anda ise Trabzon ortalaması yine 17’ye gelmiş durumda. Bu, şu anlama geliyor: Mevcut derslik sayısı kadar derslik yapıldığını, mevcut okul sayısı kadar okul yapıldığını, mevcut öğretmen sayısı kadar öğretmen atandığını gösterir ki bunlar çok önemli.” dedi.

Trabzon’da Eğitime Bakan Tekin’den Sıkı Takip: Reformlar Yolda mı?
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir