Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir arasını 3 saat 30 dakikaya indirecek olan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi'nde son durumu değerlendirmek üzere saha incelemelerinde bulundu. Bakan Uraloğlu, projenin hem bölgesel kalkınmaya katkı sağlayacağını hem de ticaret ve turizmi canlandıracağını belirtti.

Ankara İzmir 3,5 Saatt

Projenin Etkileri ve Beklentiler

Ankara-İzmir arası seyahat süresini 14 saatten 3 saat 30 dakikaya düşürecek olan bu proje, yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak. Bakan Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla 824 kilometre olan mevcut demiryolu bağlantısının 624 kilometreye ineceğini ve bu sayede bölgedeki ticaret hacminin büyüyeceğini ifade etti.

Bakan Uraloğlu, Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa kesimlerindeki altyapı işlerinde %63'lük fiziksel ilerleme kaydedildiğini açıkladı. Proje kapsamında, 508 kilometrelik hatta, 40,7 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük ve 244 adet altgeçit inşa edileceğini belirtti.

TCMB Başkanı Karahan'dan Şok Açıklama: Enflasyon Tahmini Yüzde 38'e Yükseltildi! TCMB Başkanı Karahan'dan Şok Açıklama: Enflasyon Tahmini Yüzde 38'e Yükseltildi!

Projeyi 2026 yılında kısmen, 2027 yılında ise tamamen bitirmeyi hedeflediklerini açıklayan Uraloğlu, hızlı tren hattının bölge için bir dönüşüm aracı olacağını vurguladı. Hattın, Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerinde yaşayan yaklaşık 13 milyon insanı doğrudan hızlı tren konforu ile tanıştıracağını söyledi.

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin tamamlanmasıyla, Türkiye'nin batı bölgelerinin Ankara'ya daha yakın hale gelmesi ve bölgedeki ekonomik aktivitelerin hız kazanması bekleniyor. Bakan Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla beraber, İzmir'in sanayisi ve turizm potansiyelinin yanı sıra, kentsel ve sosyal yaşamın da olumlu yönde etkileneceğini ifade etti.